رشت - ایده آل خبر -رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از راه اندازی مدرسه عالی حکمرانی روستایی در دو واحد دانشگاه آزاد اسلامی رشت و آستارا خبر داد و گفت: این مدرسه با هدف آموزش، ارتقای دانش و سطح علمی دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستایی از نیم سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

به گزارش ایده آل خبر – لیلا پاکیزه : شامگاه امروز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد گیلان در جمع اصحاب رسانه گیلان با تاکید بر نقش روزافزون رسانه در تبادل سریع اطلاعات تصریح کرد: امروزه مردم  اوقات خود را صرف سه امور  کار، خواب و رسانه  می کنند به عبارتی رسانه به جهت صرف حداقلی هزینه بیشترین وقت مردم را می گیرد.

وی افزود:  هر خبرگزاری که توانسته اخبار و اطلاعات  خود را با حداقل هزینه اما  سریع تر مخابره کند به  جایگاه بهتری  نائل خواهد آمد.

خبرنگاران  رابط بین آحاد جامعه و دولتها هستند

رئیس دانشگاه آزاد گیلان خبرنگاران را رابط بین آحاد جامعه و دولتها دانست و گفت: اگر دولتها خدمت رسان و مردمان را خدمت گیرندگان تلقی کنیم بخشی زیادی از ظرفیت ها و اقدامات انجام شده دولت، توسط رسانه به اطلاع مردم خواهد رسید.

لزوم ارتباط تنگاتنگ خبرنگاران با دانشگاهها

محمد دوستار با تاکید بر لزوم ارتباط تنگاتنگ خبرنگاران با دانشگاهها گفت؛ دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و بیش از ۴۲ سال از عمر این دانشگاه می گذرد .و در طول این سالها همواره ارتباط نزدیک و بهینه ای با رسانه داشته است.

 

دبیر هئیت امنا و رئیس دانشگاه آزاد گیلان با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد در سه بعد آموزشی، فرهنگی و مهارتی یادآور شد: در استان  گیلان ۱۴ واحد و مرکز دانشگاهی آزاد وجود دارد،   یکی از این ۱۴ دانشگاه به مرکز بین الملل تبدیل شده است که با کارکردهای بین المللی  می تواند به صورت بین المللی اقدام به جذب  دانشجو  کند.

 

اشتغال به تحصیل  ۳۷ هزار دانشجو  در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

 

وی با اشاره به اشتغال به تحصیل  ۳۷ هزار دانشجو  در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد:  بیش از ۵ هزار دانش آموز در قالب مدارس سما در حال دانش آموزی هستند.

 

کسب رتبه های برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گیلان در سه سال متوالی

دکتر محمد دوستار با تاکید بر کسب رتبه های برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گیلان در سه سال متوالی اذعان کرد: ۳ مرکز رشد در رشت انزلی،  لاهیجان و رشت در حال فعالیت و ارائه خدمت اند و مرکز رشد شهر رشت حائز دارای رتبه عالی در فعالیت های اموزشی ،  پرورشی و فرهنگی است.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان در خصوص بعد مهارت آموزی دانشجویان تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بعداز ۴۰سال فعالیت ، خود را موظف به پاسخگویی خانواده ها در حوزه اشتغال می داند از این رو ۸ دانشکده مهارتی را در گیلان با اجرای طرح پویش مهارت اقدام به مهارت آموزی دانشجو در کنار تحصیل می نماید به گونه ای در پی انعقاد قراداد دانشگاه آزاد با شرکتها و سازمانهای مربوطه اقدام به مهارت آموزی دانشجو می کند و دانشجو نیز  با اخذ مدرک که به عنوان سابقه کار تلقی می شود می تواند در حوزه های دیگر به  فعالیت های اجتماعی و اشتغال ادامه دهد.

 

وی در ادامه از راه اندازی مدرسه عالی حکمرانی در رشت و آستارا خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار دانشگاه آزاد گیلان در دو  واحد رشت و آستارا ، مدرسه عالی حکمرانی را با هدف آموزش ، ارتقای دانش و سطح علمی  دهیاران و اعضای شورای روستا راه اندازی و  اقدام به آموزش دهیاران و اعضای شورای روستایی خواهد کرد.

راه اندازی اولین مدرسه قرآن به زبان انگلیسی درواحد رشت

محمد دوستار در ادامه از راه اندازی اولین مدرسه قرآن به زبان انگلیسی درواحد رشت خبر داد و گفت: این مدرسه با هدف آموزش قرآن و  تولید محتوای قرآنی به زبان انگلیسی در راستای  مقابله با هتاکان حریم الهی و قرآنی  راه اندازی می شود‌.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گیلان با اشاره به روند صعودی جذب دانشجو نسبت به سه سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال میزبان ۱۵ هزار وانشجوی جدید در مقاطع مختلف  ۱۴ مرکز دانشگاهی  استان گیلان خواهیم بود.

 

ورود  رشته تحصیلی خبرنگاری با مقطع کاردانی با رعایت ضوابط قانوتی  در دانشگاه آزاد واحد گیلان

محمد دوستار ازورود  رشته تحصیلی خبرنگاری با مقطع کاردانی با رعایت ضوابط قانوتی  در دانشگاه آزاد واحد گیلان خبر داد  و گفت: خبرنگاران می توانند با تهیه آماری از علاقمندان تحصیل در این رشته در سال تحصیلی جدیدنسبت به ثبت نام  و ادامه تحصیل و علم آموزی در حوزه رسانه اقدام نمایند.

 

گفتنی است که در دانشگاه آزاد اسلامی  گیلان  ۷۵۰ هییت علمی و ۷۳۰ کارمند اشتعال دارند.