آستارا- ایده آل خبر - رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: پل سیبلی شهرستان آستارا که در اثر سیلاب اخیر تخریب شده است با تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در مدت سه ماه بازسازی خواهد شد.

به گزارش ایده آل خبر – داریوش امانی امروز در جریان بازدید از پل تخریب شده سیبلی شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت این پل که در محور مواصلاتی پرتردد واقع شده است اظهار کرد: خوشبختانه حادثه سیلاب شهرستان آستارا و پل تخریب شده سیبلی حادثه جانی نداشت و اقدامات لازم برای بازسازی پل در حال انجام است و پیمانکار فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: قرار بر این شده که در سریع ترین زمان ممکن نسبت به یک راه انحرافی و دسترسی به جای پل سیبلی اقدام شود و در حال حاضر تردد به این طریق در حال انجام است.

امانی با تقدیر از همکاری همه دستگاه ها از جمله فرمانداری آستارا و پلیس راه، با تاکید بر اینکه برآورد اولیه برای بازسازی پل تخریب شده از سیل سیبلی ۴۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: ۵۰ درصد هزینه‌های بازسازی این پل توسط ستاد مدیریت بحران و مابقی نیز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور پرداخت خواهد شد تا در سریع‌ترین زمان ممکن و طی سه ماه آینده نسبت به بازسازی ایمن این پل که در مسیر پرتردد آستارا به تالش قرار دارد اقدام شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: تعداد ابنیه تخریب شده در سیلاب اخیر شهرستان آستارا شامل یک دستگاه پل دهانه ۱۰ متر در محور آستارا به تالش بوده که برای ساخت آن اقدامات اولیه با دهانه ۲۰ متری در حال انجام است