شفت - ایده آل خبر - مسئول امور فرهنگی و اوقافی اداره اوقاف شهرستان شفت درآمد حاصله از موقوفات شفت را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تمامی درآمد فوق درراستای اجرای نیات واقف هزینه می شود.

به گزارش ایده آل خبر – لیلا پاکیزه – سید محمد میرمظفری رئیس امور اوقاف شفت در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: وقف کلیدی ترین نهاد فرهنگی و اقتصادی جامعه است،

وی با اشاره به کارکردهای وقف در جامعه عنوان کرد: وقف می‌تواند رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

میرمظفری پرداخت اجاره اموال وقفی از سوی مستاجرین را بمنظور عمل به نیات واقف ضروری دانست و گفت:پیگیری پرداخت اجاره موقوفات توسط مستاجرین از اولویت های اداره اوقاف شهرستان شفت جهت عمل به نیات واقفین است.

رئیس امور اوقاف شفت در شهرستان شفت باوجود داشتن دو بقعه شاخص امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم و به دلیل مشکلات و موقعیت جغرافیایی بسیاری از طرح ها قابل اجرا نیست.

وی در تشریح برنامه های هفته اوقاف در شهرستان شفت افزود: اوقاف و امور خیریه در این ایام برنامه های متعددی در سطح کشور استان و شهرستان دارد.

رئیس امور اوقاف شفت خاطرنشان کرد: برنامه های اوقاف با شروع سال نو واجرای طرح آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه علی الخصوص بقاع شاخص در راستای اشاعه و توسعه فرهنگ دینی و اسلامی شروع می شود.در ماه مبارک رمضان نیز طرح ضیافت الهی همراه با نماز ظهر و عصر، از اوایل فصل تابستان نیز طرح نشاط معنوی با حضور مبلغین در سطوح بقاع متبرکه به اجرا در می آید.

مبرمظفری تصریح کرد: طرح های بصیرت عاشوری در ماه محرم و صفر، طرح ولایت علوی اکمل دین نبوی در ایام عید قربان و عید غدیر و طرح یاس نبوی در ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) با اجرای نیات واقفین انجام می شود.

رئیس امور اوقاف شفت با اشاره به برگزار شدن دوازدهمین برنامه قرار دوازده در شفت یادآور شد:در مراسم قرار دوازده که در مسجد سلطان پیر حسن شفت برگزار شده بود ، ۱۰۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش ۵۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع شد.

وی با تاکید بر حضور ۴۰۰ نفر از شهروندان شفت در سطوح مختلف آموزش قرآنی گفت: هفته وقف امسال از شنبه ۸ آغاز و به مدت یک هفته با برنامه های گوناگون همچون
دیدار با خانواده های شهدا، دیدار با امام جمعه شفت، نشست خبری، دیدار با فرماندار و نشست صنفی ، دیدار با روسای ادارات در جهت توسعه و اشاعه فرهنگ وقف ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در شهرستان شفت ۱۶۵مسجد و ۲۲ فقره موقوفه و ۷۵۰ رقبه (۲۵۰ رقبه فعال) وجود دارد.