رودسر - ایده آل خبر - با تدبیر شهردارو شورای شهررودسر، آیین رونمایی از بالابر آتش نشانی و طرح‌های خودکفایی ماشین آلات موتوری با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایده آل خبر – خدیجه بهره ور- صفری رئیس شورای شهررودسر دراین مراسم ضمن تشکر از مدیریت شهری گفت: تلاش مدیریت شهری درجهت رفاه شهروندان باعث ایجاد بارقه ی امید در مردم خواهد شد و از آنجایی که اعتبار نظام همین مردم هستندلذا رضایتمندی آنها در اولویت مدیریت شهری خواهد بود.

وی افزود:بازگشایی ساحل شهدا به صیدرمحله در حال انجام است همچنین آسفالت بیش از ۱۵۰هزارمترمربع نشان از خدمات رسانی به محلات مختلف دارد.صفری در پایان گفت:شهرداری رودسردرحوزه درآمدی وتوسعه عمران شهری نیزدر وضعیت مناسب وروبه رشدی قراردارد.

صفایی شهردار رودسرنیز در آیین رونمایی از بالابر آتش نشانی با بیان این مطلب که وقتی شهری توسعه می‌یابد که زیرساخت‌ها فراهم باشند گفت: از مهم‌ترین زیرساخت‌ها ایمنی و ارتقای عملیات امداد نجات در شهرها است که به دلیل کمبود منابع مالی همیشه مورد غفلت واقع می‌شد.

وی افزود: از آنجایی که برای سکونت گاه انسانی، شهرها ساخته شدند لذا مهم‌ترین عنصر و المان شهری که انسان‌ها هستند باید مورد توجه ویژه قرار گیرند به همین منظور شهرداری و شورای شهر رودسر تلاش نمود که شرایط ایمنی و ارتقای عملیات امداد ونجات شهروندان را فراهم نماید.

شهردار رودسر در ادامه با اشاره به این مطلب که برای بالابر آتش نشانی در بودجه سال ۱۴۰۲ از منابع داخلی شهرداری برنامه‌ریزی شد گفت: با رونمایی از این بالابر، دل نگرانی از مدیریت شهری و شهروندان خارج می‌شود.

وی افزود: این بالابر تا ارتفاع ۲۰ متر امکان عملیات امداد نجات تا وزن ۴۰۰ کیلوگرم و تا ارتفاع ۲۲ متر تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم را با شعاع چرخشی ۳۶۰ درجه انجام می‌دهد.

صفایی بیان کرد: شهرداری رودسر دومین شهر استان گیلان است که مجهز به بالابر آتش نشانی می‌شود. شهردار رودسر افزود: برای اجرای این پروژه بیش از ۵ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری هزینه شده است که حوزه خدمات‌رسانی آن رودسر وشرق گیلان خواهدبود.

صفایی در ادامه خاطرنشان کرد :از آنجایی که واحد موتوری ازنظر امکانات وتجهیزات وضعیت مطلوبی نداشت،لذا ۲۳ میلیارد تومان در این واحد سرمایه‌گذاری شده است تا بتوانیم حوزه خدمات رسانی را گسترش دهیم که شامل خرید پرس زباله، کمپرس نوخاله ،ماشین چند کاره خدمات شهری، ۵ دستگاه نیسان می‌باشد.همچنین بازسازی و نوسازی ماشین آلات قبلی نیز انجام و به سیستم خدمات شهری اضافه شد.

شهردار رودسر در پایان ضمن تشکر از اعضای شورای شهر و همکاران شهرداری گفت: در بحث پدافند غیرعامل نیز خیابان باقرآباد به صیدرمحله، به زودی بحث تملک زمین ها رااستارت خواهیم زد تامشکل ترافیک شهررا مرتفع نماییم.