لنگرود.ایده آل خبر.درسومین روزدهه فجر ۵۷ پروژه برق شهرستان لنگرود با حضور فرماندار، امام‌ جمعه ،مسئولین و مردم روستای خراط محله لنگرود افتتاح به بهره برداری رسید.

به گزارش ایده آل خبر.خدیجه بهره ور.سرپرست امور توزیع برق شهرستان لنگروددرافتتاح نمادین پروژه ضعف برق روستای خراط محله ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: به لطف خداوهمکاری همه مجموعه برق وجناب ایجه ای رئیس سابق برق شهرستان توانستیم ۵۷ پروژه برق را با اعتباری بالغ بر ۲۰۵ هزار میلیون ریال به بهره برداری برسانیم.
صفرزاده سرپرست امور توزیع برق شهرستان لنگرود درادامه ضمن تشکرازهمراهی وصبوری اهالی روستادر خصوص این پروژه گفت: در راستای رفع ضعف برق روستای خراط محله، ۴۲۲ متر شبکه ۲۰ کیلو وات هوایی با کابل خودنگهدار و یک دستگاه ترانس ۲۰۰ کیلوولت و احداث خروجی با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.
  و ی تصريح کرد: درراستای تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان به جهت جلوگیری از سرقت کابل نیز در دستور کار قرار دارد.
صفرزاده  خاطرنشان کرد:اعتبارات داخلی مصوب سال ۱۴۰۲ برای شهرستان، ۵۷۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در بحث توسعه و احداث روستایی و شهری و تامین برق نیز ۲۴۵۰۰میلیارد تومان با پیمانکار قرار داد بسته شده است.
وی افزود: در بحث اصلاح شبکه شهری و روستایی،تبدیل کابل مسی به کابل خودنگهدار،پایه های فرسوده و اصلاح شبکه ۲۰ کیلو ولت با اعتبار ۱۸۱۰۰ میلیون تومان نیز هزینه در برداشته است.
سرپرست امور توزیع برق شهرستان لنگرود به تبدیل کابل مسی به کابل خودنگهدار در ۶ماهه دوم سال جاری در شهرستان اشاره نمود و گفت: بیش از ۴۳ کیلومتر پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان قرارداد با  پیمانکار مربوطه تنظیم و هم اکنون بیش از ۶کیلومتر نیز انجام شده است.
صفرزاده بااشاره به نصب ۵ فیدر فشار قوی برق در ۴ساله گذشته در لنگرود گفت: با توجه به اینکه در کل شرق گیلان فقط ۴ فیدر فشار برق نصب شده ولی در شهرستان لنگرود ۵ فیدر بوده و هم اکنون نیز نصب دو فیدر در دستور کار قرار دارد.
وی درپایان ازتلاش شبانه روزی همه همکاران درامورتوزيع برق شهرستان تقدیرو تشکر نمود.