رشت - ایده آل خبر - پورمجیب گفت: کاندیداهای ادوار و فعلی مجلس در رشت باید توضیح دهند در طول ۱۶ سال گذشته چه آورده‌ای داشته‌اند

به گزارش ایده آل خبر – ابوالفضل پورمجیب با بیان اینکه تحریم انتخابات سبب می‌شود تا افراد نا کارآمد وارد میدان شوند، گفت: دشمن در تلاش برای کاهش مشارکت در انتخابات هستند زیرا از دید استکبار عدم شرکت مردم پای صندوق‌های منجر به ورود افراد نا کارآمد به عرصه‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی می‌شود.

این استاد دانشگاه با تاکید بر لزوم توجه به اجرای برنامه‌های میان مدت و بلند مدت توسط دولت‌ها، افزود: در دولت‌ها برنامه‌های میان و بلند مدت نداشتیم و غالبا به صورت روزمره در حال گذارندن امور بودیم و این امر سبب شد تا امروز شاهد بروز چنین مشکلاتی باشیم.

پورمجیب یکی از آفت‌های کشور را وجود برخی مدیران با بیش از ۳۰‌سال سابقه کار دانست و بیان کرد: هر کجا امور را به جوانان سپردیم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کردیم که نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس و پیشرفت‌های علمی و فرهنگی در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت باید به دست جوانان سپرده شود، افزود: در دولت سیزدهم انتظار سپردن پست‌های مهم به جوانان را داشتیم ولی این امر در گیلان عملی نشد و شاهد حضور مدیران چرخشی در استان بودیم.

فعال سیاسی – اجتماعی شهرستان رشت با تاکید بر لزوم توجه مدیران و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی به بحث جمهوریت و اسلامیت در کشور گفت: جمهوریت و اسلامیت ۲ تاکید مقام معظم رهبری در فرمایشات مختلف است ولی آیا این ۲ مهم در کشور و توسط برخی از مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال انجام است؟

پورمجیب با اشاره به ایجاد امید در کشور از طریق تحقق وعده‌های انتخاباتی بیان کرد: مردم انتظار تحقق وعده‌ها توسط مدیران، کاندیداهای مجلس و رئیس‌جمهور دارند ولی بعضا مدیران و کاندیداهای مجلس هیچ توجه‌ای به وعده‌های خود ندارند و همین امر سبب بدبینی مردم نسبت به کشور می‌شود.

وی با انتقاد از عدم تصویب طرح شفافیت آرا نمایندگان در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان انقلابی در دولت انقلابی به شفافیت آرا رای نمی‌دهند و این خودش ایجاد فساد می‌کند که جای بسیار تاسف دارد زیرا وقتی رای یک کاندیدا شفاف شود مردم بیشتر با عملکرد نماینده خود در مجلس آشنا می‌شوند.

پورمجیب مهم‌ترین راه برای حل مشکل جوانان در حوزه‌های مختلف را سپردن امور مهم کشور به دست جوانان دانست و تصریح کرد: جوانان در عصر کنونی با بحران‌های زیادی رو به رو هستند و باید امور را به افراد جوان که با مشکلات این قشر از جامعه آشنا هستند سپرد.

وی با بیان اینکه کاندیداهای ادوار و فعلی مجلس شورای اسلامی در رشت باید توضیح دهند در طول ۱۶ سال گذشته چه آورده‌ای داشته‌اند، تصریح کرد: برخی هیچ کاری برای توسعه گیلان انجام نداده و سعی دارد تکمیل برخی از پروژه‌ها ‌ را نتیجه تلاش‌های خود بدانند.

پورمجیب با اشاره به نقش نمایندگان مجلس در توسعه اقتصادی کشور افزود: حقوق زیر ۲۲ میلیون تومان زیر خط فقر اعلام شده است ‌و اکنون اغلب جوانان و کارگران کشور و حتی کارمندان زیر خط فقر هستند لذا باید از جوانانی خوش فکر مثل مهدی فلاح برای حضور در مجلس شورای اسلامی حمایت کنیم زیرا آقای فلاح با قشر جوان به خوبی کار کرده و با مشکلات آنان آشنا است.