رشت - ایده آل خبر - حجت الاسلام حاجتي مقابله با تهاجم فرهنگي را رسالت‌ کانون‌هاي مساجد عنوان کرد و گفت: مديران کانون‌هاي مساجد سرداران مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن هستند.

به گزارش ایده آل خبر ، حجت الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز(چهارشنبه، ۱۶ اسفند) در دیدار جمعی از منتخبین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با تبریک ۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون‌های مساجد گفت: هم‌اکنون نزدیک به ۲۷ هزار کانون در مساجد سراسر کشور فعالیت می‌کنند که در گیلان ۹۷۲ کانون در مساجد فعال هستند.
وی با بیان اینکه هم‌چنین ۸۷ کانون تخصصی خواهران نیز امسال در گیلان تاسیس شده است اذعان کرد: با اجرای طرح باشگاه بچه‌های مسجد بالغ بر ۷ هزار عضو جدید به شبکه کانون‌های مساجد استان پیوسته و تعداد اعضای کانون‌های گیلان به ۷۲ هزار نفر رسید.
حجت الاسلام حاجتی در ادامه به تشریح حوزه فعالیت کانون‌های مساجد پرداخت و با بیان اینکه مسجد مرکز حکمرانی جهان اسلام است تصریح کرد: اداره جامعه اسلامی باید در درون مسجد شکل گیرد تا مسجد حکمران در همه مسائل اجتماعی و فرهنگی بوده و در همه اتفاقات جامعه تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد به عنوان یک رکن در درون مسجد و دستیار فرهنگی امام جماعت فعالیت می‌کنند تصریح کرد: یکی از رسالت‌های کانون‌های مساجد احیا نقش واقعی فرهنگی، هنری، آموزشی و تبلیغی مسجد است تا به تربیت نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد انقلابی در بستر مساجد بپردازد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ادامه داد: رسالت کانون‌های مساجد تربیت هنرمند انقلابی در بستر مسجد است تا هنر را در اختیار مسجد و انقلاب قرار دهند.
وی توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی را از دیگر رسالت‌های کانون‌های مساجد عنوان کرد و بیان داشت: مدیران کانون‌های مساجد سرداران مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند، تهاجمی که امروز جوانان ما را هدف قرار داده و تمام هدف خود را در تقابل بین دو تمدن اسلام و غرب قرار داده است.
حجت الاسلام حاجتی در ادامه به ارائه گزارش فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد استان در سال جاری پرداخت و بیان کرد: طرح “مسجد پایگاه قرآنی”، “رونمایی از سامانه مدیریت جلسات تلاوت قرآن در مساجد”، ” تئاتر شبستان”، “مسابقات مدهامتان”، ” مسجد، کانون نشاط” از جمله طرح‌های اجرایی بود.
وی با اشاره به حوزه ساماندهی کانون‌ها اعلام کرد: تاسیس کانون تخصصی خواهران به منظور توجه به هویت زن مسلمان، نقش زن در اسلام و الگوی سوم زن مورد تاکید مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت که ۸۷ کانون در استان راه اندازی و گیلان نفر اول کشور در این حوزه شد.