رشت - ایده آل خبر -طهر امروز شنبه ۱۹ اسفند ماه نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا گیلان ،‌با حضور نماینده عالی دولت در استان در قالب ۲۰۰ غرفه و در فضایی به وسعت ۲ هزار متر مربع در مرکز نمایشگاه بین‌المللی رشت گشایش یافت.

به گزارش ایده آل خبر – استاندار گیلان در حاشیه افتتاح نمایشگاه بهاره رشت در جمع خبرنگاران گفت: در نمایشگاه بهاره امسال مایحتاج عمومی مردم در ایام مبارک ماه رمضان و عید نوروز با ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار متناسب با کالاهای عرضه شده ارائه می شود.

اسدالله عباسی با اشاره به برپایی هم زمان نمایشگاه بهاره در سایر شهرستانهای استان گیلان تصریح کرد: باید بر عرضه کالای مورد نیاز و با کیفیت به مردم نظارت دقیق صورت گیرد؛ در این نمایشگاه هم کالاهای اساسی مصرفی با قیمت و کیفیت مناسب در حال عرضه است.

وی افزود: این نمایشگاه برای ایجاد بازار رقابت برای واقعی کردن قیمت ها همزمان با سایر شهرهای استان درحال برگزاری است.

استاندار گیلان یاداور شد : شهرداری ها باید غرفه ها و بازارچه هایی در ایام ماه رمضان و عید نوروز ایجاد کنند تا صنایع دستی ، فرآورده های کشاورزی و لبنیات مورد نیاز مردم تولید و در شرایط مناسب عرضه شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی نمایشگاه برای تولید کنندگان محصولات کشاورزی و صنایع دستی درآمد زایی خواهد داشت، افزود: برخی از مناطق تولید کننده صنایع دستی اکنون در این نمایشگاه حضور دارند؛ باید این حلقه ها را به هم پیوند داد تا با ارزانترین قیمت و عالی ترین کیفیت این محصولات به دست مصرف کنندگان برسد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نبز در آئین افتتاح نمایشگاه بهاره به خبرنگاران گفت : همزمان با رشت در ۱۶ شهرستان با ۶۰۹ غرفه نمایشگاهی نمایشگاه بهاره در حال برگزاری است.

تیمور پورحیدری تصریح کرد : نمایشگاه بهاره رشت در قالب ۲۰۰ غرفه در فضایی به وسعت ۲ هزار متر مربع برگزار شد که ۱۰۰ غرفه از این نمایشگاه به عرضه مواد غذایی، آجیل و خشکبار، خرما و شیرینی ، ۴۰ غرفه از نمایشگاه به عرضه کتاب ، صنایع دستی، گل و گیاه و لوازم آشپزخانه، ۳۵ غرفه به پوشاک و لوازم خرازی، ۲۵ غرفه کیف و کفش و ۱۰ غرفه به مرغ، گوشت، میوه اختصاص دارد.

وی افزود: این نمایشگاه از امروز تا ۲۸ اسفند ماه (بنا به دستور استاندار ) از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب پذیرای بازدیدکنندگان و مردم گیلان است و تمامی اقلام مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان از جمله کیف و کفش، پوشاک، آجیل، شیرینی و تنقلات و همچنین اقلام اساسی از جمله مرغ، گوشت و شکر در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

این نمایشگاه با حضور استاندار گیلان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی رشت افتتاح شد و علاوه بر استان گیلان نمایندگانی از استانهای اصفهان، زنجان، تهران، تبریز، قم، قزوین، کرمان و اردبیل نیز در این نمایشگاه حضور دارند.