به گزارش ایده آل خبر به نقل از امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت- اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت در تالار مرکزی رشت برگزار شد. ۱۸۴ اثر از ، ۱۳۲ کارگردان و فیلمساز از ۲۷ شهرِکشور،در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفت که در انتها از آثار و نفرات برگزیده تقدیر […]

به گزارش ایده آل خبر به نقل از امور ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت- اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت در تالار مرکزی رشت برگزار شد.
۱۸۴ اثر از ، ۱۳۲ کارگردان و فیلمساز از ۲۷ شهرِکشور،در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفت که در انتها از آثار و نفرات برگزیده تقدیر به عمل آمد.

این آئین با حضور اهالی فرهنگ و هنر،فیلمسازان،بازیگران،مسئولین استانی و شهروندان علاقه مند به سینما برگزار شد.

بنا بر این گزارش در این آئین رحیم شوقی شهردار،محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت،علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و جمع دیگری از مسئولین شهری به ایراد سخنرانی پرداختند.
رحیم شوقی اولین سخنران رسمی این آئین بیان داشت:شهر رشت شهر اولین ها بوده و زادگاه هنر میباشد.مردم رشت به واسطه فرهنگ غنی،سواد و بینش بالا همواره حرفی در هنر دارند و مهمتر از همه،اولین تئاتر کشور در شهر رشت تاسیس شده است.

در این آئین نیازمند مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان افزود:ضمن عرض تقدیر و تشکر از تلاش ها و کوشش های شهرداری در جهت برگزاری این جشنواره ، یکی از مهترین مسائلی که در آموزش اجتماعی به آن نیازمندیم،هنر است.هنر میتواند یک واسطه خوبی بین مردم و مسئولین باشد و با تولید فیلم های کوتاه و بلند می شود مشکلات،آسیب های اجتماعی،نیازهای جامعه و … را به زبان هنر بیان داشت.

وی همچنین به معضل پیری جمعیت اشاره داشت و افزود:امیدوارم در این زمینه،اساتید هنر دست به کار شوند و در حوزه رسانه و فیلم و سینما تولید محتواهایی داشته باشند تا استان گیلان را که اولین استان سالخورده کشور و اولین استان کم فرزندآور میباشد را نجات دهند.

همچنین در این آئین آندری واروف،سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت_امیرحسین طاهری،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان_محمد پوراسماعیلی فومنی،معاون فرهنگی و هنری سپاه گیلان_ولی جهانی،مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان حضور داشتند.
در بخش پایانی جشنواره،از آثار ارسالی منتخب تقدیر و تجلیل بعمل آمد و به تمامی برگزیدگان تندیس جشنواره ،جایزه نقدی و دیپلم افتخار اهداء شد.

-بهترین فیلم جشنواره فیلم تخمه خوار،به کارگردانی زانیار لطفی

-بهترین کارگردانی فیلم داستانی (تقدیر این بخش خانم الهام محمد زاده به کارگردانی فیلم آخر هفته از شهر کاشان

-جایزه این بخش خانم عرفانه کریمی کارگردان فیلم گور به گور از تهران

-بهترین فیلم نامه (تقدیر این بخش اقای عبدالحسین عبدی نویسنده فیلم لحظه آخر از شهرنکاء -جایزه این بخش زانیار لطفی نویسنده فیلم تخمه خوار از شهر سنندج

-بهترین تدوین :جایزه این بخش پویان شعله ور بابت فیلم آخر هفته از شهر کاشان)

-بهترین فیلم برداری (تقدیر این بخش زانیار لطفی بابت فیلم تخمه خوار-جایزه این اقای مهدی محسنی بابت فیلم گور به گور از تهران )

-بهترین صدای فیلم (جایزه این بخش مجید نجاتی مدیر صدابرداری فیلم ایار از قم

-بهترین بازیگری کودک (محسن بابائی بابت فیلم سمج از قم و دنیا ترکاشوند بابت فیلم یک ذهن زیبا از شیراز)

-بهترین بازیگری مرد (تقدیر از اقای امیر محاسبتی بابت فیلم چسب زخم از مشهد جایزه این بخش اقای سیادتی چراغی پور بابت فیلم گور به گور از تهران)

-بهترین بازیگری زن (تقدیر از خانم بهار توحیان بازیگر فیلم لحظه از تهران/ جایزه این بخش خانم فاطمه دیلمی بازیگر فیلم ماهی ازماسال

-بهترین کارگردانی پویانمایی(تقدیر از اقای مهدی صدیقی کارگردان فیلم آتل-جایزه به خانم لیدا فضلی کارگردان فیلم‌سو ، آن‌سو

-بهترین کارگردانی فیلم مستند:(جایزه این بخش به اقای حسام کامران کارگردان فیلم بدرود -جایزه پژوهش در فیلم مستند به اقای رضا پردل از رشت)

-بهترین نویسندگی(تقدیر از اقای عبدالحسین عبدی نویسنده فیلم لحظه آخر از نکاء-جایزه بهترین نویسندگی به اقای زانیار لطفی نویسنده فیلم تخمه خار از سنندج)

جایزه ویژه جوانی جمعیت :(رتبه دوم این بخش به فیلم لحظه به کارکردانی خانم زهرا میری-جایزه اول فیلم داستانی کفش دزدک بع کارکردانی محمد پایدار)

-جایزه ویژه شهر رشت به فیلم پویانمایی غفلت به کارگردانی اقای بررو فرشاد از رشت

-جایزه ویژه هیات داوران :بابت طراحی صحنه مناسب و تصویر سازی به طراح فیلم چندان ،برادران سامکو،اقایان سامان حسین پور و آکوزد کریمی)

بخش غیر رقابتی :
جایزه بدون‌ اولویت به فیلم نفس دیگری هم هست به کارگردانی خانم معصومه معصومی از رشت

-گلی برای تو به کارگردانی خانم سوگند تنها از رشت

-سهم کلاغها به کارگردانی امیر حسین پور رمضانعلی از رشت