رشت - ایده آل خبر -نماینده عالی دولت در گیلان جزییات سفر رییس‌جمهور به گیلان را تشریح و بخشی از اقدامات انجام شده حول مصوبات دور نخست هیئت دولت به استان را تبیین کرد.

به گزارش ایده آل خبر به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان امشب در جمع خبرنگاران در تشریح ابعاد سفر آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به گیلان، اظهار کرد: سفر آتی یک سفر پروژه محور با هدف بهره‌برداری از آزادراه منجیل رودبار است.
وی با اشاره به تصویب اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی در دور نخست سفر رییس جمهور به گیلان، افزود: توسعه گردشگری مستلزم فراهم کردن زیرساخت و راه مناسب یکی از الزامات بود که در سفر نخست رئیس جمهور به گیلان مورد توجه قرار گرفت.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی قطعه باقی مانده رشت قزوین در سال ۹۸، گفت: بیش از هشت کیلومتر از این راه که مهمترین و سخت‌ترین قطعه این راه هست باقی مانده بود که با توجه وافر دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ اتمام آن در دست اقدام قرار گرفت.
استاندار گیلان با بیان اینکه دولت سیزدهم در وعده خود صادق است، گفت: وعده داده بودیم که این راه را تا پیش از اتمام سال تمام کنیم که الحمدالله توانستیم راه را برای مردم آماده کنیم.
عباسی همچنین از دور بعدی سفر رییس‌جمهور به گیلان بعد از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.
وی همچنین به دیگر طرح‌های به بهره‌برداری رسیده و قابل افتتاح در گیلان از اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور خبر داد و گفت: اتمام پل کابلی آستانه اشرفیه، مخزن آب آستانه اشرفیه، سد لاستیکی ماسال، پل لاهیجان و به زودی بهره‌برداری از راه‌آهن رشت کاسپین از جمله ابر پروژه‌ها در استان گیلان است.
نماینده عالی دولت همچنین با اشاره به تخصیص اعتبار جهت خرید برنج باقی مانده گیلانی ها، گفت: ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به برخی از سازمانها و شرکتها داده شده تا خرید توافقی برنج در همه مناطق استان آغاز شود.
استاندار گیلان با عذرخواهی از برنجکاران گیلانی، خاطرنشان کرد: دولت برنج باقی مانده گیلانی ها را خریداری می‌کند و با تنظیم بازار خوشحالی و دلگرمی را به کشاورزان گیلانی برمیگرداند.
عباسی از پرداخت قدرسهم مطالبات چایکاران از محل دولت خبر داد و گفت: افزایش تولید و افزایش قیمت چای دلیل تعویق پرداخت مطالبات چایکاران از محل دولت بوده و علاوه بر آن برخی از کارخانجات چایکاران معوقات چایکاران را پرداخت نکرده‌اند که از رییس سازمان چای باید سریعاً پیگیری کند.
وی با اشاره به مدیریت پسماند در گیلان، تصریح کرد: تفکیک زباله در مبدأ در همه شهرها و پردازش کود عالی و تصفیه فاضلاب در رشت دو کار مهم است.
استاندار گیلان از فعالیت دو خط زباله ساز در رشت خبر داد و گفت: به زودی یک خط دیگر در رشت راه اندازی می‌شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بهبود کیفی لندفیل سراوان بعد از چهل سال رها شدگی، گفت: با تخصیص اعتبارات از محل سفر ریاست جمهوری، بالغ بر ۶۰ درصد لندفیل سراوان تسطیح و مدیریت شده و بخش اعظمی از ورود زباله و شیرابه نیز جلوگیری شده است.
عباسی همچنین از دستاوردهای سفر خود به روسیه در آذرماه امسال اشاره کرد و گفت: ما باید ۱۵ میلیون دلار به روسیه صادرات داشته باشیم در حالی‌که صادرات کنونی ما حدود ۱.۵ میلیارد تومان است و با سفر ما به روسیه، حل چالش‌های صادراتی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، عزم تجار و بازرگانان ما برای افزایش صادرات از جمله محصولات کشاورزی بیشتر شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه فعالیت گردشگری در گیلان، گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری طی چند سال اخیر ایجاد و ظرفیت های بالقوه استان در حال فعال شدن است.