رشت - ایده آل خبر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از تلاش‌های همه کارکنان در اورژانس پیش بیمارستانی، گفت: تعداد مأموریت‌ها و حجم کار در اورژانس ۱۱۵ نشان‌دهنده در خط مقدم بودن این قشر از خادمان مردم در نظام سلامت است.

به گزارش ایده آل خبر ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ دکتر محمدتقی آشوبی– رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و مسئولان پایگاه‌های اورژانس شهرستان‌های استان گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست با تقدیر از تلاش‌های همه کارکنان در اورژانس پیش بیمارستانی، اظهار کرد: تعداد مأموریت‌ها و حجم کار در اورژانس ۱۱۵ نشان‌دهنده در خط مقدم بودن این قشر از خادمان مردم در نظام سلامت است.

وی با اشاره به حضور مؤثر، نجات‌بخش و امیدوارکننده اورژانس در حوادث و سوانح، افزود: علاوه بر مأموریت‌های عادی، در حوادثی نظیر کرونا، سیل آستارا و یا آتش‌سوزی مرکز درمان سوءمصرف مواد مخدر در لنگرود، اورژانس و عوامل آن در خط مقدم درمان و نجات بیماران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به حضور بانوان در کنار دیگر عوامل اورژانس در استان اشاره کرد و گفت: جنس کار در اورژانس نشان می‌دهد در نجات انسان زن و مرد معنا ندارد و بانوان نیز همپای آقایان در خدمت به همنوعان خود مشتاقانه می‌شتابند.

دکتر آشوبی با بیان اینکه مجاهدت و فعالیت شبانه‌روزی کارکنان اورژانس بر کسی پوشیده نیست، گفت: اورژانس در بحران‌ها و شرایط حساس با ازخودگذشتگی و ایثار در حفظ و نجات جان همشهریان نقش‌آفرین است.

وی به تحقق کرامت انسانی در مجموعه اورژانس اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌توان تحقق کرامت انسانی را مشاهده و لمس کرد، اورژانس ۱۱۵ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به حضور به‌موقع اورژانس در حوادث نیز گفت: جایگاه ارزشمند و خدمت والای تلاشگران عرصه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در همین به‌موقع حضور یافتن است.

دکتر آشوبی همچنین از تلاش‌های صورت گرفته در وزارت بهداشت، بیمه‌ها و همچنین سازمان برنامه‌وبودجه به جهت ترمیم حقوق و مزایای کادر اورژانس اشاره کرد.

گفتنی است؛ در این نشست از فعالان مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث مرکز استان و شهرستان‌ها تقدیر و تجلیل شد.