به گزارش ایده آل خبر ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( گیل وب دا) ؛ متن پیام دکتر سید محمود رضوانی به شرح زیر است؛ ایران جزو معدود کشورهای دنیا است که در آن ارائه خدمات تغذیه ای در سیستم مراقبت های اولیه بهداشتی ادغام شده است. این کارشناسان […]

به گزارش ایده آل خبر ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( گیل وب دا) ؛ متن پیام دکتر سید محمود رضوانی به شرح زیر است؛

ایران جزو معدود کشورهای دنیا است که در آن ارائه خدمات تغذیه ای در سیستم مراقبت های اولیه بهداشتی ادغام شده است. این کارشناسان و متخصصین تغذیه، با تکیه بر دانش ،مهارت و تخصص خود، راهکارهای علمی و عملی برای سالم زیستن را به افراد جامعه و بیماران ارائه می دهند و نقش بسیار موثری در پیشگیری و کنترل بیماری ها دارند.

اختصاص یک روز جهانی به کارشناسان و متخصصین تغذیه نشان دهنده نقش گسترده و مهم مشاورین تغذیه در تیم سلامت و کمک به ارتقای سلامتی افراد جامعه است.

اجرای برنامه های متعدد بهبود تغذیه جامعه از جمله آموزش، مشاوره و رژیم درمانی بیماران غیرواگیر، مکمل یاری با ویتامین و املاح در گروه های سنی و فیزیولوژیک، پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و نوجوانان، حمایت تغذیه ای مادران باردار و شیرده و کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوءتغذیه و نیازمند، پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید، بهبود تغذیه جوانان، مراقبت تغذیه ای سالمندان، بهبود تغذیه کارکنان، مدیریت تغذیه در بحران، برگزاری پویش اطلاع رسانی تغذیه، آموزش تغذیه به گروه های سنی مختلف و عموم جامعه و … از خدمات ارزنده این قشر از خدمتگزاران نظام سلامت در سطح ستاد و مراکز خدمات جامع سلامت است.

اینجانب ضمن عرض تبریک روز جهانی کارشناسان و متخصصین تغذیه از تمامی خدمات شایسته و ارزشمند این عزیزان قدردانی کرده و توفیق و سربلندی در خدمت به جامعه را برایشان از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دکتر سید محمود رضوانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گیلان