شفت - ایده آل خبر - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان کرد: وجود بقاع متبرکه شاخص در گیلان که به عنوان قطب فعالیت مذهبی و اعتقادی به شمار می‌روند استعداد این استان را در جذب گردشگران این حوزه چندین برابر کرده است.

به گزارش ایده آل خبر – لیلا پاکیزه – قبل از ظهر امروز بیست و پنجم فروردین ماه حجت الاسلام والمسلمین تدینی در آیین افتتاح آینه کاری، سنگ کاری و نصب گنبد حرمین مطهر امامزاده اسحاق(ع) و خیرالنساء(س) با قدردانی از مردم ،هیئت امنای فعال بقعه متبرکه امامزاده اسحاق(ع) و مسئولین شهرستان شفت گفت: امروز باید قدردان زحمات این بزرگواران باشیم .

شب گذشته با بیداری جهان مردم غزه خوابی آرام داشتد

وی افزود: حمله شب گذشته پاسخ جانانه و درست جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به پیام وزیر دفاع آمریکا به ایران در خصوص اتمام حملات خاطرنشان کرد: دیشب با بیداری جهان مردمان غزه راحت خوابیدند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان با تاکید بر تلاش معاندین در راستای مخدوش کردن عملکرد مسئولین استان خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه مامن و مکان آرامش و آسایش مردم ولایی استان گیلان است.

 

ارادت ایرانیان و گیلانیان به بقاع متبرکه 

 

وی با اشاره به ارادت ایرانیان و بخصوص گیلانیان به بقاع متبرکه گفت: تجهیز و نوسازی بقاع متبرکه برای مردم گیلان بسیار اهمیت دارد بنابراین امروز شاهد آنیم که با کمک خیرین در سطح استان بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در راستای اجرای پروژه های عمرانی بقاع شاخص هزینه شده است.

حجت الاسلام تدینی تصریح کرد: وجود بقاع متبرکه شاخص در گیلان که به عنوان قطب فعالیت مذهبی و اعتقادی به شمار می‌روند استعداد این استان را در جذب گردشگران این حوزه چندین برابر کرده است.

 

هزینه کرد بیش‌ از ۴ میلیارد تومانی برای حرمین مطهر 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: برپایی برنامه‌های آئینی طی ایام‌های مختلف که آمیخته با فرهنگ و سنت و با زندگی، اعتقادات و عقاید فکری مردم عجین شده برگ زرین دیگری از توانمندی‌های صنعت گردشگری مذهبی استان گیلان به شمار می‌رود. و با کمال افتخار امروز با کمک صدها خیر کوچک و بزرگ با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان شاهد افتتاح آینه کاری، سنگ کاری و نصب گنبد حرمین مطهر امامزادگان اسحاق و خیرالنساء علیهما السلام هستیم.

 

 

 

زکات پای سالم، زیارت از امامان معصومین و امامزادگان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حکیمی گیلانی امام جمعه شهرستان شفت نیز ضمن اظهار خرسندی از افتخار حضور در این مراسم تصریح کرد: امید است با قدوم مسئولین حاضر مابقی مراحل بهسازی و تجهیز صحنه سراهای حرمین مطهر به مرحله بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر حرکت مقتدرانه شب گذشته نیروهای بسیجی و سپاه کشور گفت: طوفان الاقصی یک شکست اطلاعاتی و حرکت دیشب سپاه پاسداران یک حرکت نظامی و برای رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده است.

وی با تاسی از احادیث نبوی مبنی بر لزوم پرداخت زکات افزود: زکات پای سالم، زیارت از امامان معصومین و امامزادگان است.

 

امامزادگان قطب گردشگری هر شهرستانی است

امام جمعه شفت امامزادگان را قطب گردشگری هر شهرستانی دانست و یادآور شد: طرح اجرای صحنه سرا و ایجاد فضای مناسب به استانداری گیلان ارسال شده و امید است با پیگیری مسئولین استانی و شهرستانی به زودی شاهد افتتاح دیگر پروژه های عمرانی در این مکان مطهر باشیم.

 

شهرستان شفت با داشتن امامزاده ابراهیم (ص)، امامزاده اسحاق (ص) و خیرالنساء(س)  به خود می بالد

در ادامه محمد پورپیر رئیس اداره اوقاف شهرستان شفت در آئین افتتاح آینه کاری، سنگ کاری و نصب گنبد حرمین مطهر امامزاده اسحاق (ع) و خیرالنساء (ع) ضمن خیر مقدم به مدعوین بیان داشت : امروز با همت هیئت امناء و رئیس اداره اوقاف شهرستان شفت و با کمک های مردمی و خیرین توانستیم گنبد این امامزاده را با هزینه ریالی،۷۵۰ هزار تومان به مرحله افتتاح و بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به مشکلات متعدد در اجرای فعالیت های عمرانی در بقعه امامزاده اسحاق افزود: برای آینه کاری این بقعه متبرکه یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و برای سنگ کاری کف و دیوار حرم مطهر نیز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و به صورت سرجمع
۴ میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان از،مجموع درآمدهای ضریح و در آمدهای حاصل از طرح مودت در این بقعه متبرکه هزینه شده است.

 

وی افزود: هیت امناء و خدام هر بقعه متبرکه وظیفه دارند تا آسیب‌های اجتماعی اطراف امامزاده خودشان را شناسایی کنند و در مراکز افق همان امامزاده نسبت به کاهش آسیب‌ها تلاش کنند.

 

رئیس اداره اوقاف شهرستان شفت تاکید کرد: شهرستان‌هایی که دارای مواهب الهی و طبیعی بی‌نظیر، مناطق بکر سیاحتی، زیارتی و گردشگری است و همه ساله مقصد سفر بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد.

 

 

محمد پورپیر یادآور شد:  شهرستان شفت  با داشتن امامزادگانی در دل کوه‌های سر به فلک کشیده خود  چون امامزاده اسحاق(ع) امامزاده ابراهیم(ع) و خیرالنساء(س) که مانند  نگینی در این شهرستان می درخشد، و همچنین این شهر  با داشتن مشاهیری چون میرزای شفتی و سید شفتی به خود می‌بالد.

 

 

گفتنی است در ادامه این مراسم ضمن غبارروبی حرمین مطهر توسط مسئولین حاضر پروژه های عمرانی حرمین مطهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.