رشت - ایده آل خبر - در دهه گرامیداشت افتتاح حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظهر دوشنبه 27 فروردین مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان به همراه معاونین، روسای ستادی و جمعی از مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان های با سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش ایده آل خبر – در این دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه حساب ۱۰۰ در فروردین ماه سال ۵۸ و در فرمان تاریخی امام راحل با هدف تامین مسکن محرومین و اقشار کم درآمد و محرومیت زدایی از مناطق محروم افتتاح شد، اظهار کرد: عمران و آبادانی روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

مهندس دائمی از ارائه کمک های صد درصد بلاعوض حساب ۱۰۰ به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خبر داد و بیان کرد: از محل حساب ۱۰۰ برای کمک به احداث و خرید و تعمیر و تکمیل و تجهیز و رهن و اجاره اقدام می شود.

وی یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن را در راستای توسعه و عمران و آبادانی روستاها دانست و متذکر شد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون توانستیم ۶۵۴ پروژه طرح هادی را با اعتباری بالغ بر ۸۹۳ میلیارد تومان در روستاهای استان اجرایی کنیم که از این تعداد، ۵۰۱ پروژه مربوط به آسفالت بود؛ طی مدت مذکور دو میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت به طول ۵۳۶ کیلومتر انجام شد.

در ادامه فرمانده سپاس قدس گیلان با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: فرمان حکیمانه حضرت امام (ره) آغاز حرکت جهادی برای ساخت مسکن محرومین و حل یکی از مشکلات اساسی جامعه است.

سردار دامغانی افزود: تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابتکاری ماندگار در ارائه خدمات عمرانی به مردم عزیزمان بویژه روستاها بود و امروز دولت جمهوری اسلامی مفتخر است که در راستای اجرای این فرمان فرمان تاریخی، علاوه بر تامین مسکن در توسعه همه جانبه و عمران روستاها منشا خیر و برکت بی نظیری بوده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید دامغانی بر تعامل و هم افزایی دستگاه های در راستای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: هر جایی مردم در صحنه بوده‌اند، بهترین‌ها برای کشور رقم خورده است و موفقیت‌هایی در عرصه‌های مختلف حاصل شده است.

فرمانده سپاه گیلان عنوان کرد: با توجه به اینکه شعار سال ۱۴۰۳، جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، امروزه تک تک ما وظیفه داریم نسبت به انقلاب و نظام مسئولیت خود را به نحو احسن انجام بدهیم.