رشت - ایده آل خبر - حجت الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی گفت: آنچه که ما امروز احتیاج داریم بازنگری اندیشه شهید مطهری در معرفی اسلام در مدارس دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه و ....است.

به گزارش ایده آل خبر – لیلا پاکیزه – حجت الاسلام والمسلمین محمدی صبح امروز در نشست خبری اعلام برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در جمع اصحاب رسانه با تاکید بر تقدم اسلحه قلم بر دیگر سلاح ها تصریح کرد: نامگذاری هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در ایام شهادت علامه فیلسوف مطهری به جهت بزرگی روح این عالم بوده به همین جهت در این ایام چند مناسبت هم پیش‌بینی شده که هفته عقیدتی سیاسی ، روز معلم و گرامیداشت اساتید دانشگاه و حوزه از اهم این مناسبت هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان تصریح کرد: این هفته فرصت خوبی در بازنگری آثار علامه شهید مطهری در مدارس دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه و ….است.

وی افزود: آنچه که ما امروز احتیاج داریم بازنگری اندیشه شهید مطهری در معرفی اسلام در مدارس دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه و ….است.

حجت الاسلام والمسلمین احسان الله محمدی خاطرنشان کرد: باتوجه به اندیشه درست و صحیح شهید مطهری در جامعه آزادی خواهان به حدی بود که امام عزیز بعد از شهادت این عالم بزرگ وی را پاره تن خود می نامد.

وی شهید مطهری را تربیت یافته قرآن دانست و گفت: شهید مطهری در عمر کوتاه اما پر برکت خود با آثار و برکات بسیار زیاد خود توانست با انحرافات آن زمان مقابله کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه فدس گیلان تصریح کرد: پیام هفته عقیدتی و سیاسی اطاعت و پیروی از ولایت فقیه و پیوند سپاه با روحانیت است.

وی افزود: به جهت پیوند عمیق جامعه علمی و فرهنگی سپاه با حوزه های علمیه و روحانیت ، جوانان پرشور و مشتاق زیر پرچم ولایت فقیه در دوران جنگ، سازندگی و جبهه مقاومت نقش آفرینی می کنند.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: هنر علامه شهید این بود که اسلام را بر اساس دو اصل مهم قرآن و عترت و اهل بیت توانست به نسل جوان معرفی کند و براساس این دو اصل توانست پاسخگوی نیاز جامعه باشد .

نماینده ولی،فقیه در سپاه قدس گیلان یادآور شد: شهید مطهری آنچه را که در باب فلسفه آموخته به گونه ای،است که گویا حضرت علی (ع) را به خوبی درک کرده است.

وی در تشریح اهم برنامه های هفته عقیدتی سیاسی گفت: برنامه های،هفته عقیدتی سیاسی از شنبه هشتم اردیبهشت به طور همزمان در سپاه استان برگزار خواهد شد.

محمدی بزرگداشت علامه شهید مطهری را شاخص ترین و مهم ترین برنامه این هفته عنوان کرد و گفت: در این برنامه به تبیین و بررسی شخصیت و آثار شهید مطهری و تجلیل از مربیان و هادیان همه رده های سپاه و بسیج پرداخته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: برگزاری جلسه تبیین و ترویج افکار اندیشه های امامین انقلاب و شهید مطهری ، برگزا ی مسابقه مقاله نویسی در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج با موضوع عبد صالح و محوریت شهید مطهری ، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب نظری به نظام اقتصادی اسلام از شهید مطهری، سرکشی و تقدیر از خانواده های شهدا و جانبازان به خصوص شهدای فرهنگی بسیجی و شهدا و جانبازان عقیدتی سیاسی ،
گلباران مزار شهدا ، برگزاری نمایشگاه کتاب و رسانه های تربیتی آموزشی با تاکید بر آثار شهید مطهری ، دیدار و سرکشی از فرهنگیان پیشکسوت، برگزاری یادواره شهدای معلم در ۵ رده، نواخته شدن زنگ قرآن و ولایت با محوریت فلسطین و غزه، نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در همه مدارس استان، اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی در رشته های مختلف، اجرای برنامه کوه پیمایی، برگزاری نشست حلقات صالحین که ۱۰۰ حوزه پایگاه مقاومت این نشست را برگزار خواهند کرد، برنامه اخلاق اسلامی درجامعه زنان ویژه بانوان،‌تبیین دستاوردهای فرهنگی و معنوی با رویکرد جامعه معلمان، برگزاری جلسات تبیین وگفتگو پیرامون کرامت زن، عفت و حجاب بانوان و ….. از،دیگر برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سال جاری است.