رشت - ایده آل خبر - نمایشگاه دستاوردهای عرصه بهداشت و سلامت استان گیلان به مناسبت هفته ملی سلامت در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت برگزار شد پس از دو روز، به کار خود پایان داد.

به گزارش ایده آل خبر ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( گیل وب دا) ؛ به مناسبت هفته ملی سلامت، نمایشگاه دستاوردهای عرصه بهداشت و سلامت استان گیلان که به همت گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی و با همکاری مرکز بهداشت رشت در پیاده راه فرهنگی رشت برپا شد، به کار خود پایان داد.

معاون بهداشتی دانشگاه در این خصوص اظهار کرد: در طی دو روز ( ۵و۶ اردیبهشت ماه ) از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای عرصه بهداشت و سلامت استان، بیش از یک هزار و ۳۰۰ مورد اندازه گیری فشار خون، ۷۰۰ مورد تست قند خون، پنجاه خدمت دندانپزشکی، پنجاه مورد تست فیت، یکصد و هفتاد مورد مشاوره تغذیه ، چهل مورد مشاوره روانشناسی و هفتاد مورد مشاوره مامایی و فرزندآوری برای مردم در پیاده راه فرهنگی رشت به انجام رسید.

وی افزود؛ علاوه بر اندازه گیری قد ، وزن و محاسبه BMI و نمونه گیری خلط جهت بررسی ابتلا به سل در این نمایشگاه، مطالب و محتواهای آموزشی به صورت پمفلت، پوستر، بنر و تولیدات تصویری در حوزه سلامت و بیش از ۷۵۰ حساب (اکانت) دوره برخط دیجیتال حاوی محتواهای آموزشی برنامه ملی خودمراقبتی به بازدیدکنندگان ارائه شد.

دکتر رضوانی در پایان تصریح کرد ؛ ارائه آموزش های لازم در زمینه ایمنی محیط کار و تجهیزات بهداشتی برای حفظ ایمنی محیط کار، فهرستی از افزودنی های غیر مجاز مواد غذایی و سایر نکات بهداشتی به علاقمندان در این نمایشگاه از دیگر فعالیت هایی بود که طی دو روز برپایی نمایشگاه به مردم عرضه شد.

لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه به مناسبت هفته ملی سلامت (۱ تا ۷ اردیبهشت ماه) در راستای آگاهی بخشیدن به جامعه در حوزه بهداشت و سلامت جسم و روان برگزار شد.