کیاشهر - ایده آل خبر -مرتضی عاطفی با بیان اینکه در بندر کیاشهر نباید پسماندی دفن شود، خاطرنشان کرد:به دلیل بحرانی بودن محل دفن زباله در شهرستان های آستانه‌اشرفیه و لاهیجان، وزارت کشور محلی را برای دفن زباله به صورت موقت تعیین کرده و در این محل اقدامات عمرانی نباید انجام شود.

به گزارش ایده آل خبر – شهردار کیاشهر روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه از راه اندازی سیستم ارائه خدمات الکترونیک سماک در این شهر خبر داد و گفت: ارائه خدمات الکترونیک، دست یابی به اهداف شهر هوشمند، کاهش مراجعه حضوری و ارائه خدمات غیرحضوری صدور پروانه و دیگر خدمات مربوط به شهرداری بندر کیاشهر از اهداف راه اندازی این سامانه است که در حال بهره برداری می باشد‌.

مرتضی عاطفی با درخواست از نهادهای متولی جهت تعیین تکلیف طرح سالم سازی دریا اظهار کرد:طرح سالم سازی دریا در بندر کیاشهر باید تعیین تکلیف شود و اینکه مشخص شود که آیا ترمیم سازه ها در سواحل کیاشهر امکان پذیر است یا خیر ، این بلاتکلیفی و ادامه داشتن روند کنونی به نفع مردم نمی باشد و بر اساس شرایط فعلی بهتر است که طرح سالم سازی تعطیل شود.

وی طرح سالم سازی دریا را یکی از مشکلات موجود در کیاشهر عنوان کرد و افزود: اجرای طرح سالم سازی رشد اقتصادی منطقه و شهر را به دنبال دارد و باید از آن دفاع شود اگرچه روند فعلی برای شهرداری ضرر مالی به همراه دارد اما بمنظور معرفی کیاشهر این طرح هرساله اجرایی می شود.

شهردار کیاشهر با انتقاد از عدم اجرای طرح تفصیلی پارک بوجاق خاطرنشان کرد:متاسفانه اداره محیط زیست کیاشهر به دلیل عدم اجرای طرح تفصیلی بوجاق از انجام اقدامات عمرانی در سواحل کیاشهر جلوگیری میکند و در جلسات صیانت از حقوق عامه این مشکل بیان شده است .

وی با تاکید بر تعیین تکلیف اجرای طرح تفصیلی در پارک بوجاق تصریح کرد:اجرای طرح تفصیلی در پارک بوجاق از سال ۹۶ در حال انجام است و تاکنون اجرای طرح محقق نشده و عدم اجرای آن موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

عاطفی ؛ رشد اقتصادی کیاشهر را از مزایای اجرای طرح تفییلی پارک بوجاق عنوان کرد و گفت:پارک ملی بوجاق دارای ۳۴۰۰ هکتار اراضی خاکی و آبی است که از این میزان ۱۵۰۰ هکتار خاکی و مابقی آبی است و با اجرا شدن طرح تفصیلی در حوزه اسکله ، طرح سال سازی دریا هیچ شهروندی در کیاشهر در حوزه سواحل دغدغه ای نخواهد داشت.

عاطفی در خصوص دلایل شکایت یکی از فعالان حوزه محیط زیست از شهرداری بندر کیاشهر در حوزه پسماند اذعان کرد:ادعای تخلیه زباله درحوزه پارک ملی بوجاق از سوی شهرداری کیاشهر در این شکایت مطرح شده درحالیکه مکان دفن زباله توسط وزارت کشور اعلام می شود.

وی تاکید کرد: شهرداری بندر کیاشهر در حوزه مدیریت و ساماندهی پسماند در استان گیلان یک الگوی مناسب اعلام شده است.

عاطفی با بیان اینکه در بندر کیاشهر نباید پسماندی دفن شود، خاطرنشان کرد:به دلیل بحرانی بودن محل دفن زباله در شهرستان های آستانه‌اشرفیه و لاهیجان، وزارت کشور محلی را برای دفن زباله به صورت موقت تعیین کرده و در این محل اقدامات عمرانی نباید انجام شود.

وی بیان اینکه شهرداری کیاشهر با ۲ شرکت در حوزه پسماند به توافق رسیده است ، تصریح کرد:امید است در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی بندرکیاشهر در سال آینده این طرح مصوب و بندر کیاشهر به نخستین شهر سبز تبدیل شود.

شهردار کیاشهر؛ تعیین تکلیف و اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهری، بازگشایی میدان استراتژیک، معابر اصلی، پیگیری کمربندی و توسعه معابر، اجرای نهضت آسفالت ،؛احداث ساختمان جدید شهرداری، شناسایی و حفظ بناها با ارزش معماری، ساماندهی بازار ماهی فروشان، راه اندازی بازار آدسینه، بازطراحی و تکمیل پارک ساحلی ، ساماندهی پیاده روهای سطح شهر، بهسازی مبادی ورودی شهر و مکان یابی و احداث پارگینگ عمومی را اهم برنامه‌های مدیریت شهری کیاشهر در حوزه عمرانی عنوان کرد.

عاطفی گفت: ساماندهی سیما، منظر و مبلمان شهری، پیگیری موضوع دفن زباله، فرهنگ سازی در کاهش تولید زباله و آموزش در جهت تفکیک از مبدا زباله، توسعه اماکن بهداشتی، مناسب سازی فضای شهری برای افراد خاص و ارائه خدمات الکترونیکی و هوشمندسازی شهری برنامه‌های مدیریت شهری کیاشهر در حوزه خدمات شهری و محیط زیست است.

وی یادآور شد:پیگیری تصویب طرح تفصیلی ، رفع نواقص، رفع موانع ساخت و ساز، بهسازی و نوسازی محلات فرسوده شهر، توجه به اقلیم ویژه شهر در برنامه ریزی و طراحی شهری، تعیین تکلیف شهرک ساحلی کلان شهرها و محله بندی سطح شهر از برنامه‌های شهرداری کیاشهر در حوزه شهرسازی است.

شهردار بندر کیاشهر از بازپیرایی پل چوبی این شهر خبر داد و گفت:پل چوبی کیاشهر با دارا بودن ظرفیت و قابلیت گردشگری بالا و اتصال تالاب به ساحل خزرجاذبه‌های گردشگری کم نظیری دارد.

عاطفی با بیان اینکه پیاده راه فرهنگی – گردشگری در کیاشهر احداث می شود ، خاطرنشان کرد: فاز نخست پیاده راه بندر کیاشهر با مساحت ۳ هزار متر مربع به عنوان پلازای شهری احداث می‌شود و فاز بعدی شامل طراحی مبلمان و طراحی شهری نیز در سطح ۵ هزار متر مربع در دست اقدام است.

وی یادآور شد:احداث بلوار میانی امیرکیاشهر و تأمین روشنایی، توسعه پارک شهروند، سنگفرش بازار ماهی فروشان، احداث میدان ثارالله، سنگفرش ورودی بوجاق، پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی احداث پارک‌های محله محور و به روزرسانی تابلوهای هدایت مسیر بخشی از اهم اقدامات مدیریت شهری کیاشهر بوده است.

شهردار کیاشهر؛ اجرای آسفالت در نقاط مختلف شهری، لایروبی انهار و مسیل‌ها، مرمت و بازسازی گلزار شهدا و دیواره گذاری کانال آدینه، بازگشایی معابر استراتژیک و اصلی، افزایش سرانه فضای ورزشی با محوریت ورزش‌های ساحلی و … را بخش دیگری از اقدامات شهرداری کیاشهر عنوان کرد.

وی با اشاره به جمع آودی روزانه ۱۸ هزار کیلوگرم زباله در کیاشهر تصریح کرد:از این میزان ، ۱۲۰۰ کیلوگرم پسماند خشک است.

عاطفی با بیان اینکه مقدمات هوشمندسازی کیاشهر فراهم شده است ، گفت:زیرساخت های لازم نیز در این راستان ایجاد شده است.

شهردار کیاشهر از راه اندازی سیستم ارائه خدمات الکترونیک سماک در این شهر خبر داد و افزود: ارائه خدمات الکترونیک، دست یابی به اهداف شهر هوشمند، کاهش مراجعه حضوری و ارائه خدمات غیرحضوری صدور پروانه و دیگر خدمات مربوط به شهرداری بندر کیاشهر از اهداف راه اندازی این سامانه است که در حال بهره برداری می باشد‌.